Wprowadzenie do wiedzy o szkole i nauczaniu
Nota o książce
Pojawienie się szkoły, jako specyficznej instytucji społecznej, zostało zdeterminowane wieloma czynnikami, wśród których poprawa bytu była jednym z najistotniejszych. (…)Współczesna szkoła nie jest jednak instytucją, która ma tylko służyć realizacji idei wyrażonych przez praprzodka. Dzisiejsza szkoła to instytucja, która ma umożliwić jej adeptom orientację w świecie poprzez nadawanie mu sensu i znaczenia, ukształtować u nich umiejętności rozwiązywania problemów, przygotować ich do pracy, umożliwić im realizację tkwiących w nich możliwości, czy też dać im podwaliny do działań służących uczynieniu ich życia bardziej odpowiedzialnym, lecz i zarazem wygodnym. (Fragment książki)
Publikacja składa się z trzech części:
1) Pierwsze spojrzenie:
- Dlaczego szkoła,
- W klasie szkolnej – przyglądamy się nauczaniu,
- Efektywność nauczania w klasie szkolnej,
- Kultura szkolna,
2) Uczniowie i uczenie się:
- Uczniowie choć podobni, to nie tacy sami,
- Jak przebiega uczenie się,
3) Historyczny i filozoficzny kontekst edukacji:
- Edukacja i szkoła w ich historycznym uwikłaniu,
- W filozoficznej perspektywie,
4) Programy i treści nauczania:
- Program nauczaniu,
5) Nauczyciele:
- Nauczyciel profesjonalny. Jego życie i praca.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.