Szkoła i jej wychowankowie
Nota o książce
Książka, pomimo dużej różnorodności poruszanej w niej problematyki, stanowi zwartą całość. Decyduje o tym idea zespalająca wszystkie wątki tu podejmowane. Idea ta to kulturowa ciągłość procesu edukacji, nakazująca współczesne jej dylematy postrzegać poprzez dokonania przeszłości i jednocześnie w perspektywie wyzwań przyszłości kreowanych szybkimi przemianami cywilizacyjnymi. W tę ideę doskonale wpisuje się orientacja humanistyczna reprezentowana przez Znanieckiego, w której możemy wyraźnie dostrzec zarówno kryterium ontologiczne, jak i metodologiczne. Pierwsze nakazuje nam nie pomijać faktu, że szkoła jest zawsze szkołą "czyjąś" i dlatego musi być postrzegana poprzez pryzmat problemów ogólnospołecznych, preferowanych ideałów i wartości, osiągnięć, ale i trudności generujących niepowodzenia. Natomiast dyrektywa metodologiczna socjologii humanistycznej nakazuje, by, diagnozując problemy szkolne, uwzględniać zarówno ich uwarunkowania społeczne, jak i adekwatność do potrzeb, dla zaspokojenia, których funkcje szkoły mają być realizowane.
Książka o szkole oparta na przedstawionych wyżej założeniach zawiera ważny dyskurs interdyscyplinarny, wbogacający teorię pedagogiczną, a także posiada walory aplikacyjne odnoszące się do doskonalenia pracy pedagogicznej. Kierowana jest przede wszystkim dla pedagogów poszukujących twórczych inspiracji w prowadzonych eksploracjach.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.