Stałe cechy osobowości nauczyciela
Nota o książce
Począwszy od przełomu XIX i XX wieku, kiedy to podejmowano próby ustalenia cech charakteryzujących "dobrego nauczyciela", dotychczas nie przyjęto teorii, która określałaby tę problematykę.
Próbę taką podjęła Jolanta Wilsz w opracowanej koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości. Chęć poznania praktycznej przydatności badań tej autorki oraz weryfikacja uzyskanych przez nią wyników, skłoniła Autora tej publikacji do pochylenia się nad tym problemem.
Publikację tworzy siedem rozdziałów:
- Osobowość nauczyciela;
- Podstawowe założenia koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości;
- Umiejętności empatyczne nauczyciela a jego stałe indywidualne cechy osobowości;
- Proces podejmowania decyzji a stałe indywidualne cechy osobowości nauczyciela;
- Awans zawodowy jako formalnoprawne narzędzie mierzenia jakości pracy nauczyciela w kontekście stałych indywidualnych cech osobowości;
- Konceptualizacja postępowania badawczego;
- Funkcjonowanie zawodowe badanych nauczycieli a ich stałe indywidualne cechy w świetle własnych eksploracji.
Przeprowadzone przez Autora badania, których wyniki prezentuje na łamach niniejszej publikacji dowodzą, że istnieje związek pomiędzy cechami osobowości nauczyciela a poziomem prezentowanych przez niego kompetencji i jakości realizowanych zadań zawodowych. Stąd też, jak twierdzi, istnieje konieczności ich pogłębiania.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.