Społeczne konteksty wyborów edukacyjnych gimnazjalistów szkół wiejskich
Nota o książce
Książka jest próbą pokazania, jakich wyborów w zróżnicowanym współczesnym środowisku społeczno-kulturalnym dokonują młodzi ludzie, przed którymi jeszcze długa droga edukacyjna i zawodowa. Jej lektura może przyczynić się do rozszerzenia wiedzy o sytuacji wiejskich gimnazjalistów.
Nowy podział szkół na szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i średnie miał szczytne zamierzenia, aby jak najwięcej uczniów po gimnazjach kończyło naukę w liceach, które dawały przepustkę do studiów wyższych. Na tym tle podjęto również kwestię szkolnictwa na terenach wiejskich, które od wielu lat krytykowano, że nie potrafi przełamać niemocy i zaniża średnie statystyczne w liczbie uczniów kończących edukację z uzyskaną maturą, jak również w liczbie uczniów ze środowisk wiejskich dostających się na studia. Szkolnictwo na terenach wiejskich miało dokonać ogromnego skoku jakościowego w XXI wiek, a sztandarową placówką promującą "nowe" miały być gimnazja. (Fragment wstępu)
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.