Reagowanie wychowawcze w wielowymiarowej pedagogice działania
Nota o książce
Znaczący rozgłos uzyskały wyniki badań psychologicznych, wskazujących, że nie iloraz inteligencji, lecz "inteligencja emocjonalna" decyduje o życiowym powodzeniu człowieka. Autor zauważa, że w proponowanym przez niego modelu - sytuacyjnego reagowania wychowawczego - odkrycie to można wykorzystać. Próbuje on odpowiedzieć na pytanie, jak ma postąpić wychowawca z wychowankiem, który pozostaje pod jego wpływem? Podejście autora jest uznaniem podmiotowości wychowanka. W swojej książce poddaje krytyce niedostatki pedagogiki akademickiej. Stara się nie łączyć sztucznie teorii z praktyką, lecz uczynić z nich jedność. Za podstawę teoretyczną przyjmuje teorię wielowymiarowej pedagogiki działania.
Mając świadomość tego, że wychowawcy o odmiennych orientacjach rozwiązują problemy wychowawcze inaczej, że rozwiązania te wymagają określonej wiedzy psychologicznej - akcentuje konieczność pokazywania studentom metodyki działania, dbania o wątki aksjologiczne, i to w taki sposób, by w przyszłości nie ograniczali się do tego, czego ich nauczono, lecz sami poszukiwali adekwatnych, sytuacyjnych metod postępowania.
Książka skierowana jest do szerokiego kręgu praktyków pedagogiki, dydaktyków, a także studentów - chociaż nie jest to skrypt, lecz praca naukowa. Jednak autor zwiększając stopień szczegółowości spisu treści oraz definiując liczne pojęcia (indeks) sprawił, że stała się ona bardziej przystępna i może służyć czytelnikowi o niższym poziomie przygotowania, tj. studentowi.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.