Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka
Nota o książce
Publikacja prezentuje przestrzenie antropologiczne, audialne, wizualne, miejskie i komunikacyjne człowieka, w których ten funkcjonuje i które mają wpływ na jego życie.
Przyszło nam żyć w czasach, gdy konfrontacja z tzw. wielkimi pytaniami: „kim jestem?”, „skąd przychodzę i dokąd zmierzam?”, „co czeka mnie po tym życiu?”, „dlaczego istnieje zło?”, sprawia szczególną trudność i jest zdecydowanie niepopularna. Unikanie stawiania tych pytań, unikanie prób poważnych, przekonujących odpowiedzi na nie, jest jedną z wyraźniejszych cech kultury współczesnej. Prowadzi to do zaniechania traktowania człowieka jako istoty szukającej sensu (a nie doraźnej przyjemności), rezygnacji z wysiłku (także intelektualnego), który nie niesie natychmiastowych praktycznych korzyści, porzucenia ambicji poznawczych. Ten stan rzeczy sprawia, że wytyczanie, poszukiwanie dyscyplin naukowych, które poszerzałyby naszą samowiedzę, bezpośrednio konfrontowały nas z pytaniem o własną tożsamość i robiły to przy użyciu nowych metod i narzędzi, skoro stare porzuciliśmy jako niewystarczające, nabiera szczególnej roli, staje się swoistą misją, czy wręcz powinnością nauki. Taką nową dziedziną nauki mogłaby stać antropologia audiowizualna – systemowa próba zrozumienia człowieka na podstawie obrazów i dzięków, które wytwarza i którymi się otacza. (Fragment Wstępu)
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów:
- Przestrzenie antropologiczne,
- Przestrzenie audialne,
- Przestrzenie wizualne,
- Przestrzenie miejskie,
- Przestrzenie komunikacyjne,
- Prezentacje.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.