Postawy wobec wychowania seksualnego a hierarchia wartości nauczycieli
Nota o książce
Główny problem niniejszej rozprawy dotyczy postaw nauczycieli wobec życia seksualnego i ich związku z przyjmowaną hierarchią wartości. Szerszy krąg problematyki wyznaczają natomiast następujące pytania: na ile postawy te są zgodne z nauczaniem Kościoła na temat wychowania seksualnego młodzieży? Jakie postawy powinni przyjmować nauczyciele, by zajęcia dotyczące seksualności nie demoralizowały młodzieży? Co sprzyja przyjmowaniu postaw wobec wychowania seksualnego zgodnych z moralnością katolicką, a co łączy się z jej odrzuceniem? Czy można wskazać na normatywne, aksjologiczne lub psychospołeczne uwarunkowania postaw wobec wychowania seksualnego i w jakim zakresie?
Szczególną wartością rozprawy jest uwrażliwienie na problem istnienia dwóch skrajnie odmiennych postaw wobec wychowania seksualnego i solidne scharakteryzowanie każdej z nich. (Fragment recenzji ks. prof. dr. Hab. Stanisława Kulpaczyńskiego)
Publikacja składa się z dwóch części:
- Wychowanie seksualne w aspekcie naukowo-badawczym i praktycznej realizacji
- Badania empiryczne wśród nauczycieli
w ramach których Autora porusza między innymi takie zagadnienia jak:
- Edukacja i wychowanie
- Wartości i ich hierarchizacja
- Wartości i ich hierarchizacja
- Wychowanie seksualne w nauczaniu biblijnym
- Powołanie do życia w małżeństwie i rodzinie
- Laicko-permisywna edukacja seksualna
- Aksjologiczne uwarunkowania postaw wobec wychowania seksualnego
- Hierarchia wartości nauczycieli preferujących katolickie wychowanie seksualne
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.