Nota o książce
Recenzowana monografia będąca wyrazem troski Autora o przyszłość rodziny ukazuje Czytelnikowi, że wychowywać to nie znaczy uczyć, ale budować głębokie
więzi emocjonalne między rodzicami a dziećmi, nauczycielami a uczniami, między przyjaciółmi oraz między rodzicami. Wychowanie bez kształtowania więzi emocjonalnych jest zwykłą tresurą, dlatego też język gestów jest bardziej skuteczny i wspierający niż komunikaty werbalne. Używając języka metafor można powiedzieć, że wychowywać to znaczy „rzeźbić sercem”, a nie umysłem. (…) Książka stanowi niezwykle wartościowe kompendium wiedzy o zazdrości wraz z przykładami i zaleceniami jak sobie z nią radzić. W sposób szczególny powinna zainteresować pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców i wszystkich tych, dla których nadrzędnym celem jest wychowanie młodego pokolenia opartego na budowaniu autentycznych i głębokich emocjonalnych więzi międzyludzkich, dających gwarancję prawidłowego funkcjonowania w różnych rolach społecznych oraz stanowiących podstawę dobrej jakości życia.
Z recenzji: dr hab. Helena Wrona-Polańska, prof. WSG
Janusz Mastalski, biskup i profesor, wybitna postać nauk pedagogicznych i życia naukowego i społecznego, daje nam w niezwykłym prezencie, wprost konieczną na
nasze czasy i bardzo potrzebną, genialną i imponującą książkę, tym razem o pedagogice zazdrości, w której podejmuje super ważne kwestie pedagogiczne i zarazem społeczne, wymagające koniecznie namysłu intelektualnego, głębokich diagnoz pedagogicznych, psychologicznych i społecznych dla uwolnienia wielkiego potencjału społecznego, który bywa bardzo mocno blokowany właśnie przez zazdrość. Pragnę szczególnie zaakcentować wielką troskę Autora, pełną życzliwości i pogłębionej motywacji o człowieka, społeczeństwo, wychowanie, która płynie z książki w kontekście ogromnej skali chaosu informacyjnego, chaosu i kryzysu aksjologicznego, potężnej skali niewiary w siebie i wszechobecnej manipulacji, szczególnie w kontekście mediatyzacji i globalizacji.
Z recenzji: ks. dr hab. Janusz Miąso, prof. UR