Pedagogika Dobrej Nowiny | wydawnictwowam.pl
Deon.pl AMDG Katechizmy Darmowa dostawa
+48 12 629 32 60 Pn-Pt 8.00-16.00
Pedagogika Dobrej Nowiny

Pedagogika Dobrej Nowiny

Perspektywa katolicka
książka
Zbigniew Marek SJ, Anna Walulik CSFN
przeczytaj: 

Nota o książce

Książka podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem pedagogii obecnej na kartach Pisma Świętego. Zagadnienie to doczekało się obszernej literatury także w polskiej refleksji naukowej i popularno-naukowej, podejmowanej głównie ze względów wychowawczych i duszpasterskich. Autorzy pracy zawężają teren swoich badań do tekstów Ewangelii, z których treści widzą możliwość i potrzebę wyprowadzenia założeń pedagogicznego myślenia i działania. Główny problem pracy zawarli w pytaniu: co to znaczy, że współczesne myślenie i pedagogiczne działanie może budować swoje podstawy na wiekowym doświadczeniu chrześcijaństwa? […]

Autorzy nie tylko wchodzą w postawy i realia życia aktorów konkretnego wydarzenia biblijnego, ale przenoszą realia biblijne w rzeczywistość współczesną. Dobrze ukazuje to następujący cytat: „W tym sensie przyjęta prawda objawiona poszerza horyzont ludzkiego poznania. Pozwala też dotrzeć do tajemnicy, w jakiej zanurzona jest egzystencja człowieka”.

Z recenzji ks. prof. dr. hab. Jerzego Bagrowicza

Przeprowadzona w książce pedagogiczna refleksja odnosi się do wskazań płynących z Ewangelii. Autorzy na podstawie analizy wybranych fragmentów zawartych w Ewangeliach rozpatrują całość procesu wychowawczego i formułują wnioski pedagogiczne dotyczące rozumienia tego, kim jest wychowanek, jaki jest cel wychowania człowieka, także dotyczące istoty relacji wychowawczej oraz warunków realizacji tego rozumienia w praktyce wychowawczej. Należy podkreślić wartość społeczną zawartych w niej analiz. Wobec ideologicznego naporu sekularyzacji życia społecznego i jego liberalizacji pod hasłami fałszywie rozumianej tolerancji oraz uznania pedagogiki chrześcijańskiej jako konfesyjnej, wydobycie pedagogicznych wskazań płynących z Ewangelii jest ważne nie tylko poznawczo, ale nade wszystko jest doniosłe dla praktyki wychowawczej. […]

Publikacja dowodzi, że wskazania pedagogiczne płynące z Ewangelii mają uniwersalny fundament antropologiczny. Uniwersalizm ten płynie z perspektywy personalistycznej leżącej u jej podstaw. Pokazuje on, że człowiek, niezależnie od tego, czy jest czy też nie jest chrześcijaninem, może być wychowywany jedynie personalistycznie. Perspektywa ta niesie więc ze sobą prawdę o każdym człowieku i jego wychowaniu, prawdę dopełnioną i umocnioną przez chrześcijaństwo.

Z recenzji dr hab. Barbary Kiereś, prof. KUL

Szczegółowe dane

Wydanie: 
pierwsze
Rok wydania: 
2020
Oprawa: 
miękka
Liczba stron: 
248
Wymiary: 
156x232 mm
Waga: 
0.4 kg
ISBN: 
978-83-7614-485-6

Tytuły tych samych autorów

55,00 zł
cena det. za
egz.
Zamów do 12.00 - wysyłka dziś
Darmowa dostawa od 99 zł
Produkt dostępny w magazynie
powyżej 99 złod 0 zł
Pocztex10.50 zł
paczkomaty InPost10.50 zł
kioski RUCH10.50 zł
sklepy Żabka10.50 zł
kurier FedEx14.90 zł
wyślij jako prezent14.90 zł
odbiór osobisty0 zł
pliki do pobrania0 zł
prezenty
mando
outlet
obrazy