Myśl i praktyka edukacyjna w obliczu zmian cywilizacyjnych. Tom 1
Nota o książce
Współczesne społeczeństwa stają się coraz bardziej wielokulturowe, wieloetniczne, zróżnicowane pod względem społecznym, religijnym i obyczajowym. Istotny wpływ na różnicowanie się społeczeństw mają problemy związane z globalizacją, a więc rewolucja informatyczna, łatwość przemieszczania się, migracje ludności spowodowane poszukiwaniem pracy czy też względami politycznymi. Niebagatelne znaczenie mają również wyjazdy związane z edukacją, turystyką itp. Z takim zjawiskiem mamy do czynienia w Europie, gdzie ma miejsce swobodny przepływ ludności, informacji, kultur (...) Mimo pozytywnych przykładów względnie zgodnego współistnienia kultur spotykamy się ze zjawiskiem wzajemnej nieufności, napięciami, konfliktami, wzajemnymi animozjami, prowadzącymi nieraz do aktów przemocy i agresji (...)
Ważnym postulatem staje się potrzeba nowego podejścia do procesu kształtowania człowieka umiejącego żyć i działać we współczesnym skomplikowanym i ciągle zmieniającym się świecie.
Zaprezentowana problematyka implikuje dwa obszary zainteresowań. Pierwszy dotyczy badań nad wielokulturowością jako zjawiskiem socjologicznym, drugi nad edukacją wielokulturową. Obie te dziedziny wzajemnie się przenikające stały się przedmiotem analiz autorów niniejszej publikacji, przy czym zdecydowana ich większość ma charakter rozważań teoretycznych opartych na szeroko ujętej literaturze przedmiotu oraz na własnym dorobku zdobytym w toku pracy naukowej.
Z recenzji prof. dra hab. Andrzeja Meissnera
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.