Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej
Nota o książce
Jakość komunikacji Kościoła często nie nadąża za zmianami świata i potrzebami ludzi. Głos Kościoła i przesłanie Ewangelii stają się coraz bardziej niezrozumiałe i nieatrakcyjne. Ludzie nierzadko odwracają się od Kościoła i od Boga.
Kościół jest komunikacją, dlatego pierwszym krokiem do poprawy tej sytuacji powinno być doskonalenie jakości komunikacji ludzi Kościoła, czyli rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej. Ta książka powstała po to, by pomóc wszystkim, którym zależy na Kościele i Bogu doskonalić swoją kompetencję komunikacyjną, aby tym samym przyciągać ludzi do Kościoła i przybliżać ich do Boga. Jakość komunikacji w Kościele, czyli wysoko rozwinięta kompetencja komunikacyjna ma decydujący wpływ na to, czy ludzie zbliżają się do Boga, czy też oddalają od Niego, czy są przyciągani do Kościoła, czy też odpychani od niego.
Czym jest kompetencja komunikacyjna? Kompetencja komunikacyjna, to harmonijne połączenie i doskonalenie wiedzy o komunikacji, umiejętności komunikacyjnych oraz motywacji do jeszcze lepszej komunikacji.
Kompetencja komunikacyjna w Kościele odnosi się do:
- mówienia o Bogu przez duchownych i świeckich we wszystkich obszarach komunikacji (zakon, parafia, rodzina, znajomi, media),
- sprawowania sakramentów,
- budowania relacji,
- tworzenia wizerunku katolika, diecezji, parafii, seminariów, zakonu w mediach.
Kompetencja komunikacyjna w Kościele ery cyfrowej jest pierwszą książką, w której naukowa reguła kompetencji komunikacyjnej znalazła praktyczne zastosowanie w życiu i działalności Kościoła. Publikacja ma charakter praktycznego poradnika i jest adresowana zarówno do osób duchownych, jak i świeckich związanych z Kościołem