Nota o książce
Niniejsza praca jest próbą zestawienia niejako dwóch rzeczywistości artystycznych: Obrazu, który jest ikoną, i Słowa, reprezentowanego w poezji. Znany i czczony Obraz będący w swej proweniencji historyczno-religijnej i kulturowej bizantyńskiej ikoną ze wszystkimi imponderabiliami, jakie to pojęcie nosi ze sobą, przyjmowany tutaj w kategoriach malarskiego zapisu. I Słowo, które w poezji najpełniej się realizuje i w niej najwyższą osiąga formę artystyczną, możliwą w ludzkich dokonaniach na tym obszarze. Jasnogórska Ikona zrodzona w kręgu chrześcijaństwa bizantyńskiego znalazła swą głęboką akceptację wśród wyznawców zachodnio-łacińskiego, chrześcijaństwa. Sześć wieków przebywania Ikony na Jasnej Górze, stworzyło zupełnie odmienną percepcję tego Wizerunku. Ikona odbierana jest jako Obraz otoczony kultem i obrzędowością właściwą Kościołowi katolickiemu, chociaż greckie pojęcie eikon oznacza, przecież, po prostu obraz. Chodzi tutaj o to, że w kulcie obrazu uprawianym na sposób zachodni, gubi się bogactwo teologiczno-ikonograficznych treści prezentowanych zapisem sztuki wschodniej.
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.