Etyczny wymiar edukacji nauczycielskiej
Nota o książce
Książka stara się odpowiedzieć na pytania, jaka jest rola nauczyciela we współczesnym świecie oraz na jakich założeniach budować współczesną i pedeutologiczną edukację? Jest ona adresowana do wszystkich, którzy szkoły nie traktują jak fabryki, tylko widzą w niej agendę wychowania i socjalizacji, zapewniającą ciągłość kulturową i historyczną. Praca ta pokazuje, że źródłem i podstawą reformy edukacyjnej może być antropozofia, w której człowiek i jego mądrość spostrzegane są przeze wszystkim w układzie wertykalnym i horyzontalnym, że obecnie nie wystarczają przesłanki racjonalne by być w zawodzie. Okazuje się, że o wiele istotniejsze jest ukazanie przez nauczyciela uczniom sensu życia poprzez wdrażanie ich do samorealizacji, radzenia sobie w życiu rodzinnym, zawodowym, społecznym i kulturotwórczym, przygotowania go do życia godnego i wartościowego. Nauczyciel taki powinien przejawiać bogatą, zdrową psychicznie osobowość, wszechstronną orientację etyczną i wrażliwość społeczną.
Omówione zostało tutaj także powstanie nowego nurtu neohumanistycznego, opartego na myśli fenomenologicznej i filozofii dialogu, ukazującego możliwości rozwoju człowieka poprzez wychowanie, którego istotą jest tworzenie atmosfery wzajemnej miłości. Unowocześnienie polskiej edukacji wiąże się, bowiem ściśle z dziełem unowocześnienia człowieka, który będzie umiał rozumnie sterować swoją egzystencją. Człowieka, któremu dana będzie umiejętność zarówno spostrzegania, jak i przeżywania otaczającego go świata.
Towar z kategorii Outlet
Publikacja może zawierać następujące uszkodzenia: porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia kartek, zżółknięte strony itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Liczba egzemplarzy ograniczona.