Agresja u osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Nota o książce
Brutalizacja życia społecznego sprawia, że dla wielu młodych ludzi agresja stała się atrakcją. Wykorzystywanie przewagi fizycznej jest naturalnym sposobem zdobywania dóbr materialnych i regulowania stosunków międzyludzkich. Przemoc i agresja są również nieodłącznymi elementami życia codziennego szkół oraz placówek opiekuńczych, wychowawczych i resocjalizacyjnych. (ze Wstępu)
Autorka książki pochylając się nad tym aspektem życia codziennego, podjęła próbę uzupełnienia istniejącej wiedzy na temat zachowań agresywnych osób lekko upośledzonych umysłowo, oraz związków między ich sytuacją osobistą, rodzinną i szkolną, a przejawianiem przez nich tego typu zachowań.
Książka składa się z dziewięciu rozdziałów, z których dwa pierwsze mają charakter teoretyczny, natomiast pozostałe są prezentacją wyników badań własnych Autorki:
- Agresja w świetle literatury. Przegląd wybranych badań i stanowisk
- Upośledzenie umysłowe
- Metodologia badań własnych
- Zjawisko agresji u uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle podstawowych danych
- Sytuacja osobista badanych uczniów w świetle wyników badań własnych
- Sytuacja rodzinna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych
- Sytuacja szkolna badanych uczniów w świetle wyników badań własnych
- Podsumowanie badań
- Implikacje dla praktyki
Towar z kategorii Outlet
Tytuł może zawierać następujące uszkodzenia: uszkodzoną, porysowaną, pogiętą okładkę, zagięcia, zżółknięcia stron, itp. Towar z tej kategorii nie podlega wymianie na towar pełnowartościowy. Ilość egz. ograniczona.